Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Mia - 19 mars 2010 19:20

Jag & dottern tog våran tvilling sittvagn & gick till Willys/ Karlsson & handlade. Usch vilket trist väder. Regn & slask hela tiden. Handlade lite mat mm. Denise hade pengar så hon köpte 2 tröjor, solbrillor, 2 väskor ett halsbanden & en lampa, lila som hon älskar. Själv köpte jag en svart lampa, men svart som jag gillar 50:-." Borstar till hästen 40.- de var taget.


Bilder fr lite av de dottern handlat:


  Solbrillor 99:-



   


Väska 70:-


 

Tröja 279:-


**********


Käkat middag den jag skrev om tidigare. Köpte lite godis till i kväll när vi ska mysa framför tvn. LET`S DANCE, SOLSIDAN MM. Men grannen ska få sina filmer emellan, vi lånat. Blir säkert några nya vi lånar. Brukar vara så. SORRY "Svenne" vet att de tog tid att se dem.


**********


Katterna , hunden & kaninerna fick mat de oxå. DÅ vart de glad!


Nu ska jag fixa lite innan tvn. Ha de så länge...


Av Mia - 19 mars 2010 12:31

 


I dag  kollar jag på HEM TILL GÅRDEN igen. Gillar den serien, vet att min pappa kollade på den  för 30 år sedan redan.Den var lite lugnare då & handlade mer om bönder.


See you...

Av Mia - 19 mars 2010 11:25

 


Nääe precis, mulet & trist. Ska gå till Willys/Karlsson om någon timme. Hoppas att de inte är allt för halt ute bara.


 


Sovit 3-4 tim,är lite snorig oxå. Inte min dag verkar de som. Denise är hemma hon mår inte bra, hoppas helgen gör henne gott.Ska väcka henne,hon ar pratat i sömnen & farit runt i natt. Hon sov med mig pga mardrömmar.


 


Snitzel med potatisgratäng,bea & sallad blir vår middag i dag. Ska bli smarrigt. Sedan lite plockgodis till tvn i kväll. Kan de bli bättre? Till lunch

kycklingnudlar.


Hörs igen...


Av Mia - 19 mars 2010 03:10


INGREDIENSER:

Kokoskycklinglårfilé:

För 4 personer.
Kycklinglårfilé med smak av kokos.



Det här behöver du:


3 dl Ris & Bulgur


6-8 kycklinglårfiléer


½ dl kokosflingor
1 burk kokosmjölk
1 röd chilifrukt
Knappt en ½ gul röd paprika
½ gul lök
6-8 minitomater.
1 burk champinjoner
1 tsk salt
1 krm chilipeppar
1 msk olja



Gör så här:


Koka Ris & Bulgur enligt anvisning.


Dela ev. lårfiléerna ytterligare.
Kydda med salt och chilipeppar.


Stek kycklingbitarna ca 8 minuter på båda sidor.
Kontrollera att de är genomstekta och köttsaften är klar utan rosa inslag.


Dela lök, paprika i lagom stora strimlor.
Skär i chilifrukten och ta bort kärnorna och Strimla.


Lägg över i pannan för att steka med några minuter.
På med svampen och strö över kokosflingorna och lägg i tomaterna.
Häll på kokosmjölk och låt småputtra under lock ca 10-15 minuter.
Smaka av.. krydda eventuellt mer efter smak. (Tänk på att chillin är stark)


Servera kycklingröran med Ris/Bulgur/sweet chilisås och en god grönsallad.

Av Mia - 19 mars 2010 02:44


Kollar ni på Svenska Hollywood fruar? 


De gör vi, tycker de är rätt så patetiskt, men kollar för att se hur de har de mm.

I bland är de ju pinsamt så man undrar hur de är med intelligensen, som när de hade BARBIE-PARTY.

OMG! De var ju sååå pinsamt! Damer & småpojkar!!


Maria Montazami är väl ganska OK,men hur hon pratar! De låter inte alls naturligt,men förstår varför hon gör de nu. Hennes mamma var ju på besök & hon pratde ju precis likadant. Men guud varför?


Susanne den 4:e damen i serien, verkar lite mer smat .Men vilket hem! Snacka om att gå vilse! Tycker att de var lite väl stort & onödigt. Men har man pengar så...


VAD GILLAR NI DETTA PROGRAM & DEM DE HANDLAR OM?


Försöker sova för 5tio11:e ggn nu...SOV GOTT!

Av Mia - 19 mars 2010 01:54

Precis,sova är för de som kan, he he.


Sitter vid datan & bloggar lite här,min ena katt RAZMUZ ligger framför mig & sover gott. Så söt så, inga bekymmer där inte.


Har vart på sista rundan m vovven Albin, skitigt & blött ute inte kul alls. Hoppas Albin sover på golvet i natt för jag vill inte ha honom i sängen nu. TACK!( Katten följde med som vanligt, hon får ju inte gå ut själv eftersom kissebebisar på väg.)


Vad mer kan jag skriva om? HMMMMMM....

Joo i dag är de fredag & då är de:


 

Japp så jag & dottern ska mysa till Let`s Dance mm. Håller tummarna för Claudia , Willy får inte vinna.


 


HEJAR PÅ ER!


Nu ett försök att sova, see you later! // Kram Mia mf.




Av Mia - 19 mars 2010 00:04

 


En promenad m vovve & katt. Inget mer att skriva om tror jag så GOD NATT PÅ ER!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards