Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 29 april 2010 22:10



LAVINA


Åkte till stallet m Lena vid 18, fixade m hästarna & sen red vi ut. Regnet kom tyvärr & åska/blixt oxå. Lite lerigt på vissa ställen.Men de slutade rätt fort. Mange skötte sig bra m Lena på ryggen,en lite test vart det ju då. Lavina var väldigt snubblig i dag & de häll på att gå tokigt. Hon var ner på knä & skrapade i nosen i backan,men lyckadesfixa till det. Vart lite skraj men det var inen fara. Hon kändes lite skakig & lite stel efter men de släppte efter en stund. Kunde gått riktigt illa.


**********

 


Kollat lite tv & pratat m dottern om dagens händelser mm. Hon är rätt ok, trots allt. Pratat med sin pappa men de var som att prata med en vägg.Inget nytt då tyvärr. Vi samlar nya krafter & ger oss inte. Så vi får ta tag i detta igen. Skam den som ger sig!!


Av Mia - 29 april 2010 16:45

I kväll ska jag till stallet med Lena som ska rida Maddes häst Mange. Det ska bli kul, hoppas på att vi rider ut & att det fortfarande är fint väder när vi kommer ut.

Behöver lugnet i stallet efter en jobbig vecka & dag. Finns inget bättre än hästar när det känns så, de är så mysiga & de snackar inte skit. Man får vara den man är utan tjafs.


Till middag, kebabröra & pasta. SMARRIGT!

Av Mia - 29 april 2010 16:24

Tänk om vissa kunde lyssna bättre, vart på möte m skolan & det vart inte länge. De har ju redan bastämt sig för en sak & då kan jag inget göra! Måste man bli förbannad för att det ska förstå att min dotter mår skit & att hon är helt slut pga mobbing & förtal. En av lärarna ville verkligen inte se vad som händer & skyllde på min dotter. Snacka om att ha skygglappar på sig. NYA TAG SEN JÄKLAR!


 

Av Mia - 29 april 2010 16:09

 Med åren ökar vi kvinnor i vikt på grund av att vi tar emot så mycket information och visdom. Till slut är huvudet fullt, och då tar resten av kroppen över. Vi är inte tjocka och feta; vi är enormt kultiverade, utbildade och glada. Så, med start i dag: När jag tittar i spegeln och ser min stora röv, säger jag bara: Herre jisses så smart jag är! =)


 

Av Mia - 29 april 2010 10:53


"Sometimes being a bitch is all a woman has to hold on to"


 

Av Mia - 29 april 2010 00:29

 


De är för alltid!


  

Av Mia - 28 april 2010 23:52

 


Precis de har jag gjort & de är rätt oligt men samtidigt lite pinsamt. Ja dessa bloggar är kända & det skrivs illa om varandra mm. Hur mycket är lögn  mm. Jaa ni ett gott skratt fick jag i allafall. Ha haa!


**********


 


Denise har vart hemma i dag igen, hon vill inte gå innan mötet i morgon kl 14.00 på skolan. Hon var ut på em m 2 yngre barn & de vart rädda då det kom 2 tjejer från förra skolan & började tjafsa m henne. Men hon är tuff & sa vad hon tyckte. Fattar inte varför de är så elaka mot henne, hon är ju inte elak el liknande. Hon är ärlig utan att såra mm. Men ändå får hon meddelande som "tjockis, du har gjort det mm. Ändå har hon inte gjort något sånt. Faan vad jag är arg & besviken!!!


**********


 


Var till stallet på fm, Denise var m oss efs hon vart hemma i dag. Träningen för Madde/Mange gick jättebra, hennes kille var med & fick se att de inte bara rids i skogen & lallas, he hee. Duktiga var dem. När vi kom till stallet igen så fixade jag Lavina & red lite på volten, hon sitter ju fast i bogen & vi gjorde lite övningar för att hjälpa henne. Travade även över lite kavaletti & nu börjar hon förstå vad det är frågan om. Goa morsan, hon är ju 13 år & har bara gått på lösdrift senaste 5 år innan dess var hon tävlings häst i trav. Hon har blivit riden innan oxå men inte annat än som motion.


Nu är det dax för vovve promenad & sedan sängen. Denise sover gott nu & i morgon så smäller det. Nu ska vi fixa det här!




Av Mia - 27 april 2010 22:56

 


Hämtat ut paket, visat kattunge & handlat. Så såg min dag ut i dag. I morgon KATARINA BONDE , Madde/Mange ska träna lite igen. Jag åker med som hästskötare.Hostar lite ännu. Ska rida min plutta efter det.


Nu vovve promenad, sen bedtime. Sov gott!

Ovido - Quiz & Flashcards