Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Mia - 17 mars 2010 20:13

 


Kl: 21.00 ska jag & dottern kolla på ANDRA AVENYN på kanal 1. Gillar den serien & sedan är de kul att kolla på den med min dotter. Vi skrattar bli  sura/arg & gnäller på Greger tex, han är bara för mycket vissa ggr.

Kul nästan jämt....


Hörs efter detta...Kram

Av Mia - 17 mars 2010 19:47

Här kommer lite bilder fr i dag hos Katarina Bonde. www.stallkatarinabonde.se.


( lånat bilden )


Katarina Bonde

&

Rebel Max


e:Rebel Z

u:Maxima e:Maximus-Hertigen


(Träffade honom i ridhuset innan lektion, jättefin häst.)


FIN HÄST!



 

Madde & Mange innan ridningen.)




( Jag på Mange efter ridningen)




 

 

( Stallet på framsidan)


Tyvärr ingen bild på bara Katarina,men de kommer vid nästa lektion. En jättekul dag & lärorik som sagt.



Vissa bilder vart inte så bra men lite att kolla på.

Av Mia - 17 mars 2010 14:37

Som jag skrev om i tidigare inlägg så har vi vart I Bålsta hos Katarina Bonde & Madde/Mange har ridit för henne. De gick jättebra & de hoppad lite på slutet. Mycket lärorikt för mig somåskådare oxå. Hon förklarar så bra & är så trevlig. Man är lycklig när man går därifrån.Helst Madde som jobbat. Skrittade av Mange efter lektione, snacka om skillnad att sitta på honom & Lavina.


Stannade på Shell i Bålsta & köpte en läsk & en banan/ choklad muffins, MUMMA! De var vi värda, he hee. Sedan hem & f fodra lunch till hästarna. Madde fixade släpet & jag Mange. Sol hela tiden, sååå himla nice!


På vägen hem svängde vi förbi Willys & handlade lite. Träffade grannen på parkeringen min, de tvättade sin bil såvi frågade om Madde fick sin tvättad oxå. Men en annan granne tingade först sa hon. Ha haa. Skojjar bara.


Denise sov när jag kom hem,hon har de inte lätt med sin mage.Men den är bättre nu.Käkat skagen mackor & slarvat. Men de får man i bland, eller hur?


Skriver igen när bilderna kommit från Madde.

Kram till alla!// Mia

Av Mia - 17 mars 2010 08:49

Ja precis, god morgon.Näe inte för mig,har sovot som en kratta. Har huvudvärk & måtr illa. Så blir de i bland då. Ska strax sticka till stallet  & hjälpa Madde. Vad vi ska gör står längre ner i bloggen.


Ha en skön dag,ingen ol här tyvärr. // Kram Mia   

Av Mia - 17 mars 2010 04:47



INGREDIENSER:


4 port


ca 300 g pasta (tagliatelle, gärna färsk)
8 kycklinglårfiléer
2 vitlöksklyftor
½ - 1 gul lök
5 ringar ananas (i burk)
½ röd paprika
ca. 80 g böngroddar (färska)
½ pkt krossade tomater


smör och olja
salt svartpeppar efter smak
2 1/2 dl mellangrädde
1 dl vatten


Gör så här:


Koka pastan.
Dela fileérna om du vill ha mindre bitar.


Bryn kycklinglårfiléerna i smör och olja i en stekpanna.
Salta och peppra.
Skala lök och skiva/hacka vitlöken. Strimla paprikan.


Tillsätt  vitlök/lök/paprika. Låt bryna med några minuter.
Häll i krossade tomater och rör om något.
Lägg på ananas och böngroddar.
Häll över grädde och vatten.


Låt det koka ihop 5-8 min.


Häll pastan i en skål och häll över kycklingröran.

Av Mia - 17 mars 2010 03:26

Promenerat m hunden & katten nyligen. Ja hon går med min katt Millan, ni ska tro folk tittar & ler när de ser oss. He hee. Inte i natt då.


 


Denise min 12 åriga dotter har varit hema från skolan i dag pga magsmärtor som hon ofta får. Hon blir hemma i morgon oxå sen får hon gå på torsdag igen.




I morgon kl 11 ska Madde & Mange vara i Bålsta-Övergran & rida för KATARINA BONDE  www.stallkatarinabonde.se .De är en jätteduktig intruktör. Hon har hopplektioner mm. Madde rider för henne nu pga mental träning efter en olycka. Katarina är skit duktig på att cocha häst & ryttare som hanmat fel i sin ridning-sinnestämmning. De kostar ca 450.- & då är du ensam m henne ca 60 min. Skit intressant att vara m & lyssna-lära sig. Mange är en hopphäst m Belgisk härstammning ca 180 cm stor. Så de är hoppning som är intressant för dem. Dressyr ingår ju alltid. Ska bli kul att följamed dem i morgon som hästskötare/stöd.Så ingen ridning för mig i morgon men to-sön blir de.


 


Näe nu är de väl ändå dax att hoppa i säng. Ska upp 8.30 i dag. Fy på mig inte nattuggla sig så här då.



Var rädd om er & ha de så gött. // Kram Mia   


Av Mia - 17 mars 2010 01:17


Mee today  


 Madde hämtade mig som vanligt. Vi bor på samma gård i Bro. Kom  till Stallet 15.00, fixat m hästarna sedan ut i de soliga vädret, jätte mysigt var de solen värmde gott. Vi red i skogen & de märks att snön börjar försvinna. Solen värmer så den smälter sakta men säkert. Madde & Mangre var med så klart. Vi red ca 45 min en runda som vi kallar Majbohag + Lejondal. Jätte mysigt mest skog men lite grusväg då de är barmark. Lavina var pigg i täten,men rider vi efter Mange så blir hon lite slöare ,helt ok för mig. Hade tom solglajjor på mig under ridturen, coolt vaa? (Bild på de har jag lagt in ovan. He hee.)

Pratade lite m hon som äger hästen jag rider, Kerstin heter hon,jätte gullig. De är hon & hennes man som äger Gården NORRBODA. Jätte schysst är dem. Stallet består av 8 boxar ,var av 4 är lediga just nu De har själva 2 hästar DELVINA NOOON -86 & LAVINA NOON -97. Delvina är mor till Lavina,båda fd travare. Sen har de shettisen MIRA men henne lånar de bara åt sina barn som är 11 & 13 år. BILDER FRÅN STALLET FINNS I MIN FÖRRA BLOGG  om någon är intresserad av plats eller bara kolla in bilder.Länk finns i inlägget innan.


Nu är de strax dax för sängen igen, ja jag somnade när jag skulle kolla tv he hee.Men först en tur m vovven så han sover gott. Tror han börjat känna av löptikar & de är inte kul. Gnäller som sjutton, usch vad tradigt.min fd vovve Harry en JRT han sjöng för oss den tiden. BLÄÄÄ!


NATTI NATT PÅ ER !// Mia




Av Mia - 17 mars 2010 01:10


Mitt i natt & jag har skaffat ny blogg igen. Mycket beroende på att min vän Sanna från Vovve inte kunde kommentera min förra blogg & för att förnya mig. Vill ni veta mer ommig kan ni kolla in på min fd blogg. Fråga om den.Hoppas ni ska få en trevlig läsning. Mycket kommer handla om stallet & hästen LAVINA NOON som jag rider åt de som äger Norrboda Gård. Madde min kompis & hennes häst UNRIT M ( Mange) kommer att finnas m då vi rider i hop varje ggn.


Ha en skön natt & sov så gott. Kram Mia mf...  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards