Alla inlägg under april 2010

Av Mia - 1 april 2010 10:12

Detta var den enda killen denna gång Millan fick ungar.Hennes andra & sista kull. De andra 3 tjejerna är språckliga som sin mamma.


 


Han är så söt såå!

Av Mia - 1 april 2010 01:13

 


Japp i dag onsdag har jag haft fullt upp. Städat köket , skurat mm.. De tog lite tid. Sedan stallet på det.Har varit seg & allt har gått emot ingen bra dag.


Köpt hö & halm av dem i stallet till kaninerna, mycket mycket billigare än att köpa i Zoo affären. 13 kg hö ca 40 kr. Halmbal 17 kr.


Inte lika blött i hagen i dag men de behövs stövlar. Madde mockade lite i hagen & jag fixade lite med hästarna & vi mockade åt hennes häst.

Red en tur på vägarna vid Brogårdsrundan. Travade men vissa ställen var dfe så slaskigt att hästarna halkade trots brodd. Lavina skötte sig bra. Var inte stressad som i går. När vi kom till stallet möttes vi av en man m kamera som frågade lite om vi skulle rida mer han sa sig vara hobbyfotograf.Madde talade om att de var privat område & att han kunde prata m ägarna om detta. Sedan när jag kom hem ringde Kerstin från stallet om att hennes 2 grimmor till hästarna var borta. Jag tyckte de verkade tomt vid boxarna innan vi åkte hem. Funderar på om de vart någon obehörig i stallet medans vi var ute & red & Kerstin var hem en sväng. Bäst att låsa allt hädan efter.


Somnade en sväng, kände mig hängig & frös,men nu är jag uppe igen & kan inte sova. Denise har hostat massor & varit ledsen. Inte kul när man hostar så man tror att man ska gå i bitar. Hon har så ont i magmusklerna så hon grät. STACKARN!   


Nu ska här kollas tv så jag kan somna om.

Natti natt,kramen.

Ovido - Quiz & Flashcards