Alla inlägg den 12 september 2010

Av Mia - 12 september 2010 23:13

Vaknat sent, blev inget stall i dag. Både jag & Emma var sega & inget mysigt väder.

Städat lite & pratat lite allvar m min dotter. Verkar funkt rätt bra, skönt det.


Käkat hamburgare m bröd till lunch, sedan kött ptatis & sås till middag. Gott båda två.


Bakade en sockekak nu i kväll & den ser ok ut. Ska prova den i morgon & bjud grannen på den om den är ok. Han gillar det.


   


Kollar lite tv, verkvara några töntar som festar & raggar  i Tylösand.

Brnsligt värre om du frågar mig. Men det finns väl de som gillar sånt oxå.


STRAX BEDTIME.


KRAM MIA  



Av Mia - 12 september 2010 23:00

Åkte till stallet m Emma vid 14, vi fick skjuts dit av hennes man Conny. Red en en runda på c 1 tim. De var i skogen på en grusväg & en åker. Kvlmigt väder så vi red lugnt+ att den ena hästen är 24 år & bör ta det lite lugnare. Min häst är 13 år & de är lite mer go i henne. Trevligt var det som vanligt m Emma. Tack gumman!!


Sedan hem & äta middg. Denise kom hem & vi gick till Emma & Conny. Bestämde oss för att gå ut på SPORTBAREN & Denise & Connys dotter Julia var kvar där & kollade tv mm. Så det var lugnt, Patrik från i går var m han oxå. Vi fick skjuts dit & hem av min goa granne. Han är guld värd!


Vi kom hem 03 & tog m dottern hem som somnat i soffan, lilla gumman min. Direkt hem & lade henne.Kollade inFB en stund & tog en nattmcka. Blev lite sugen på det.  


Hade en helt ok kväll.


 

JAAG!



Av Mia - 12 september 2010 22:27


När dottern åkt till sin pappa, så käkade jag lite köttgryta. MUMS!

Duschade & fixade till migsedan till Emma & Conny för tt umgås m dem. Satt & pratade m dem Patrik & Connys dotter Julia. Vi tog några drinkar & lyssnade på musik. Blev lite allvarlit prat oxå som jag inte skriver här. Finns de som inte bör läsa detta. Hittade en gammal låt på Connys cd skiva som jag letat ef i några år. Så jag vart superglad. Tycker den är så nice.Så när jag kom hem så lyssnde jag på den halva natten. He hee.


Messade dotterns pappa om hon kunde få sova där en natt till, tror ni han svarade? Nääe precis! Varför skulle han det? De verkr väl onödigt. HMMM...






Av Mia - 12 september 2010 04:20




Kurser för män 2010

Folkhögskolan fristående kurser för män
HT- 10

Kurs 1
Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder..
950:-

Kurs 2
WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp
1500:-

Kurs 3
Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
Och hur lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar
2000:-

Kurs 4
Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.
2500:-

Kurs 5
Lär dig att hitta saker, börja med att ställa de på de rätta platserna
istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
Öppet forum
1900:-

Kurs 6
Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband
4000:- begränsade platser!!

Kurs 7
Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.
1500:-

Kurs 8
Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator
7500:- obegränsat antal.

Kurs 9
Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel
1900:-

Kurs 10
Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.
500:-




Alla anmälningar är bindande
obegränsat antal.

kul
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards